De impact van je contentstrategie op je omzet ontdek je hier.

De impact van je contentstrategie op je omzet

In Content marketing by PieterLeave a Comment

Overal ter wereld slagen bedrijven erin klanten aan zich te binden dankzij een weldoordachte contentstrategie. Dus waarom zou dat voor jouw zaak niet lukken? Wie zijn publiek de content geeft die het zoekt, bouwt een vertrouwensband op die op de lange termijn zijn vruchten afwerpt.

Wat is content marketing?

Is je keuken toe aan een nieuwe vloer, maar twijfel je tussen keramiek of natuursteen? Dan heb je iemand nodig die zo objectief mogelijk uitlegt waarom de ene, dan wel de andere tegel voor jou geschikt is. Zo neem je een gefundeerde aankoopbeslissing.

Content marketing reikt de hand naar zoekende consumenten en zegt hen waar ze op moeten letten alvorens tot een aankoop over te gaan.Scriptura Copywriting

Content marketing reikt de hand naar zoekende consumenten en zegt hen waar ze op moeten letten alvorens tot een aankoop over te gaan. Dat kan gaan over tegels, maar net zo goed over reizen, bouwen of marketing zelf. Élke business komt in aanmerking voor content marketing, want consumenten gebruiken het internet in het algemeen, en Google in het bijzonder, als vraagbaak voor ál hun problemen. Wat je nodig hebt, is een content marketingstrategie aangepast aan de noden en wensen van je doelgroep.

Contentstrategie en Google

De naam is al gevallen … Google! Met content marketing bespeel je niet alleen je doelpubliek, maar ook de zoekmachine. Net als jouw zaak wil Google haar ‘klanten’ zo goed mogelijk bedienen door heel precieze antwoorden te geven op heel specifieke vragen. Blijkt jouw website alles te weten over keramische tegels? Dan zet Google je voor dat onderwerp graag bovenaan haar zoekresultaten. Een sterke contentstrategie werkt een puike online ranking dus in de hand.

Over blogging, vlogging, tutorials en meer

Er zijn veel geschikte kanalen om je content aan de man te brengen. In een blogbericht kun je, bijvoorbeeld, ingaan op specifieke vragen of topics waar je doelpubliek iets aan heeft – géén sales pitch dus! Zowel tekst als beeld (vlogging) zijn nuttig. Ook nieuwsbrieven, white papers, tutorials en klantencases zijn uitermate doeltreffend.

Wees gul met informatie én verspreid je content gratis. Zo groeit jouw site na verloop van tijd uit tot dé autoriteit in haar vakgebied. ‘Na verloop van tijd’ – inderdaad, want een contentstrategie is per definitie langetermijndenken. Je bouwt nu eenmaal geen vertrouwensrelatie op in enkele weken.

“En wat met mijn omzet?”

Content marketing is dus een investering op de lange termijn. Afhankelijk van je inspanningen en je business mag je resultaten verwachten na een half jaar tot een jaar. Op dat moment heeft je website voldoende autoriteit opgebouwd en stromen de contactaanvragen binnen. En dat vertaalt zich automatisch naar je omzetcijfers.

Is dat niet het geval, dan doe je iets verkeerd. Spreek een online contentspecialist aan en laat je contentstrategie evalueren.

Deel dit artikel

Reageer op dit bericht