Het persbericht:
prikkel de journalistieke nieuwsgierigheid

Met uw zaak “in de krant” verschijnen, het is de heilige graal van de contentmarketing. Het levert u tonnen publiciteit op én u hoeft er niets voor te betalen! Maar een persbericht schrijven, is niet eenvoudig. U moet namelijk de aandacht van journalisten wekken én vasthouden.

De eerste voorwaarde om door de populaire nieuwsmedia opgepikt te worden, is … ‘nieuws’ hebben. “Een bedrijfsherstructurering?” Geen haan die ernaar kraait … “Een nieuwe productlancering misschien?” Jammer, maar helaas …

Wilt u dat regionale of nationale redacties uw verhaal brengen, dan moet u zich loswurmen van uw eigen producten of diensten en de consument centraal plaatsen. Hebt u iets te bieden dat maatschappelijk relevant is en waar een ruime groep mensen beter van wordt? Dan hebt u potentieel goud in handen. Let wel: u bent er nog niet. U moet uw boodschap ook tot bij de journalisten krijgen.

En die hebben zo hun eigen geplogenheden. Om te beginnen hebben ze niet veel tijd. Val dus met de deur in huis in uw persbericht en geef de journalist gesneden koek. De kans dat uw hapklare brok in de kolommen wordt opgenomen is al een pak groter. Citaten, een bruikbare foto en een gestructureerde tekst zijn het absolute minimum.

Aan welke voorwaarden uw persbericht nog moet voldoen? Vraag het onze professionals of laat het schrijven van uw persbericht helemaal aan hen over!

Enkele klanten

Contacteer ons

Overtuigd dat Scriptura u kan helpen? Laat het ons weten en vul het contactformulier hieronder in.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)