In het kort.

Een online tekstagentschap, gevestigd in Oud-Turnhout, voor bedrijven die beseffen dat waardevolle content voorwaarde één is om online écht van de grond te komen. Wie voor ons kiest, krijgt een zitje in de cockpit ...
Maar wij vliegen.


In het lang.

Scriptura Copywriting Pieter

Wie u zo indringend in zwart-wit zit aan te staren? Dat moet wel de zaakvoerder zijn ... Pieter Meireleire is de naam - 32 jaar, vader van Rin, man van Britt en dus ook: oprichter van Scriptura Copywriting. In 2014 staken we van wal met als doel Belgische en Nederlandse bedrijven wegwijs te maken in contentmarketing. Vandaag bieden we meer dan enkel copywriting, maar het uitgangspunt blijft onveranderd. Social media, SEO, linkbuilding, online ads: als er geen ijzersterke copy aan de basis ligt, heeft geen enkele online marketinginvestering zin. Bedrijven die daar ook van doordrongen zijn, houden wij graag te vriend.

Contentmarketing

Bedrijven moeten denken als uitgevers. Maar zo ver zijn de meeste nog niet. Met waardevolle, niet-commerciële content bouwt u niet alleen aan een sterke naam, op termijn haalt u er ook meer leads mee over de schreef. Scriptura raadt al haar klanten, bijvoorbeeld, aan om met een blog te beginnen. Het is dé manier om uw publiek te informeren en hen antwoorden te geven op alle mogelijke vragen in de marge van uw eigen producten of diensten.

SEO-copywriting

De SEO-copywriter koppelt zijn ongemeen straf schrijftalent aan zeer uitgebreide kennis van online zoekmachines. Op die manier slaagt hij erin teksten te schrijven die hoog scoren in Google én lezers weten te boeien. Elke online opdracht die Scriptura aanvaardt, begint steeds bij een uitgebreid zoektermenonderzoek. Zo krijgen we voeling met het woordgebruik van uw doelgroep én weten we welke termen we moeten targetten in de tekst.

Online Advertising

Online adverteren biedt veel mogelijkheden, maar er zijn ook beperkingen. Schrijf maar eens een aantrekkelijke headline in 25 karakters (AdWords). Onze SEA-copywriters hebben van gebalde zinnen hun handelsmerk gemaakt. Maar we doen meer dan enkel ads schrijven. We beheren en optimaliseren ook al uw online campagnes. Onze experts zorgen ervoor dat elke cent goed besteed is.

Vertalingen

Ook al is de voertaal online bij uitstek het Engels, de meeste consumenten worden het liefst in hun eigen taal aangesproken. En dus is het verstandig - nee, noodzakelijk! - dat u uw content beschikbaar maakt in verschillende talen. Onze vertalers zorgen niet alleen voor een feilloze omzetting, ze stemmen de tekst ook af op het zoekgedrag én de socio-culturele achtergrond van de doelgroep.

Social Media

Geen beter kanaal dan de social media om uw boodschap aan de man te brengen. Of u nu trouwe klanten of verse leads wil bereiken, via Facebook, Twitter, Pinterest of LinkedIn (voor B2B-bedrijven) zijn ze slechts één muisklik van uw winkel verwijderd. Onze conversation managers zorgen ervoor dat u de juiste toon aanslaat en dat uw boodschap zich als een lopend vuurtje verpreidt over alle mogelijke kanalen.

Web Analytics

Het grote voordeel van online marketing is de meetbaarheid ervan. Platformen als Google Analytics worden steeds krachtiger en fijnbesnaarder, maar daardoor ook complexer en voor de leek vaak onbegrijpelijk. Onze Analytics-experts gaan aan de slag met uw data, ontleden tendenzen en verbinden er de juiste conclusies aan. Zo doet uw site binnenkort nóg beter wat hij moet: nieuwe bezoekers aantrekken én conversies scoren.

Consultancy

Gaat u voor een volledig online marketingpakket? Dan krijgt u van ons een consultant toegewezen die zich volledig op uw online activiteiten richt. Van content, over social media, tot online advertentiecampagnes: wij zorgen voor een sluitend online marketingplan, op maat van uw noden en financiële mogelijkheden. En ook de uitvoer ervan wordt volledig door Scriptura afgehandeld. Zo realiseert u binnen de kortste keren uw volledig online potentieel.

Print

Print is dood. Lang leve print! Laat u niets wijsmaken: drukwerk heeft er een stevige concurrent bijgekregen, maar dat wil niet zeggen dat het alleenheerschappij aan de online marketeer is. Klassieke marktingkanalen blijven uw en onze aandacht verdienen. Net daarom biedt Scriptura ook copy aan voor print. Advertenties, brochures, flyers, jaarverslagen, bedrijfsmagazines, ... Ook met old school papier weten onze woordengoochelaars wel raad.

Hoe we werken

1 Scriptura geeft u het liefst een exacte prijsofferte. Daarin vindt u precies beschreven wat we gaan doen, hoeveel dat u zal kosten en wanneer we alles opleveren. Als een gedetailleerde prijsofferte niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de omvang van het project nog niet duidelijk is), dan maken we duidelijke afspraken, zodat verrassingen uitgesloten zijn.


2Van zodra we uw 'go' hebben ontvangen, gaan we van start. Contentprojecten worden steeds voorafgegaan door een uitgebreide informatieronde. We doen in die fase zoveel mogelijk een beroep op uw expertise. Onze copywriters hebben trouwens elk hun eigen specialisatie, waardoor ze meestal niet veel tijd nodig hebben om zich in een materie in te werken.


3Geen tekst gaat buiten zonder dat de eindredacteur zijn fiat heeft gegeven. Zijn arendsblik spot niet alleen de laatste taalkundige onzuiverheden, hij waakt ook over de kwaliteit van het werk. Is het project klaar voor oplevering? Dan is het aan u. Al onze klanten hebben recht op één correctieronde (in de prijs verrekend) om eventuele feitelijk onjuistheden te laten verbeteren.