meer bezoekers blog

Meer bezoekers voor je blog? Schrijf 16 artikels per maand

In Content marketing by PieterLeave a Comment

Een blog is een prachtig instrument om je online aanwezigheid te vergroten. Dat er een relatie is tussen hoeveel artikels je hebt en aantal bezoekers voel je wellicht aan je kleine teen. Maar hoe zit dat nu precies; wat leren de cijfers? Heel wat, zo blijkt. Bijvoorbeeld dat je na het lezen van dit artikel onmiddellijk aan het schrijven moet!

Wil je meer organische verkeer op je website? Dan zit er maar één ding op: content schrijven. Marketingplatform HubSpot dokterde uit wat het effect is van blogfrequentie op webtraffic en – nog belangrijker – conversieratio.

11 is de magische drempel. Publiceer je meer, dan trek je een pak meer bezoekers én leads.Scriptura Copywriting

Bedrijven die maandelijks 16 blogartikelen en meer publiceren halen gemiddeld 3,5 keer zo veel bezoekers in vergelijking met ondernemingen die zich beperken tot 4 posts. En nog straffer: de ijverigste bloggers trekken 4,5 keer zoveel leads binnen. Cijfers die spreken!

Eleven is the magic number …

Elf maandelijkse blogartikelen lijkt de drempel te zijn. Bedrijven die daar boven zitten, maken een grote sprong in websitebezoekers. Hoe groot precies is moeilijk te voorspellen. Wel is het duidelijk dat het effect bij B2B-bedrijven kleiner is dan bij B2C.

Noteer ook dat de omvang van een bedrijf betrekkelijk weinig impact heeft op het aantal websitebezoekers. Goed nieuws dus voor alle kleine vissen in de internetzee! Publiceer tussen de 11 en 16 artikelen per maand en je ziet je bezoekersaantallen verdriedubbelen, hoe groot of hoe klein je ook bent …

De relatie tussen blogfrequentie en conversies

Veel verkeer naar je website trekken is mooi; veel leads genereren is nog mooier. Daarom bekeek HubSpot ook het verband tussen blogfrequentie en conversieratio. Ook hier geldt: de ijverigste leerlingen halen de beste resultaten. Bedrijven die 16 artikels en meer per maand schrijven halen 4,5 keer meer conversies dan bedrijven die maximaal 4 artikelen per maand publiceren.

En ook hier springt de democratische aard van het internet in het oog:  klein of groot, élk bedrijf kan een mooie conversieratio voorleggen als het maar voldoende relevante content de digitale wereld instuurt.

Conclusie: je moest al aan het schrijven zijn …

meer bezoekers blogVeel bloggen is dus de boodschap! Niet in het wilde weg, maar gebaseerd op een grondige zoekwoordenanalyse. En natuurlijk verwacht je lezerspubliek (én Google) kwaliteit. Het heeft geen zin om lukraak content te kopiëren en op je eigen blog te plaatsen. Wat je nodig hebt om te groeien zijn relevante en unieke artikelen die ook nog eens helder én – als het even kan – leuk geschreven zijn.

Dat lijkt een hele opgave – en eerlijk: dat is het ook. Gelukkig bestaan er professionele copywriters die van bloggen hun dada hebben gemaakt.

Deel dit artikel

Reageer op dit bericht