Contentmarketing:
sla munt uit kwaliteitscontent


contentmarketing scriptura copywriting

Hoe wint u het vertrouwen van uw online publiek? Niet door hen om de oren te slaan met schreeuwerige banners en opdringerige e-mails. Wél door uw vakkennis te etaleren in waardevolle en niet-commerciële teksten – geen outbound maar inbound marketing dus. En daarbij is Scriptura uw partner. Het resultaat? U bent een betrouwbare en autoritaire online aanwezigheid waar consumenten graag van kopen.

Blog u een weg naar de top

Een bedrijfsblog zorgt voor
0%
meer leads

Geen beter platform om uw kennis uit te dragen en uw klanten aan uw merk te binden dan een blog. Het is dé plaats waar u alle nuttige informatie rond uw vakgebied verzamelt en uw lezers meeneemt in uw verhaal. Niet alleen uw doelgroep houdt ervan, ook Google is er gek op. En uw website? Die stijgt gestaag in de zoekresultaten.

7 tips voor uw bedrijfsblog

  1. Spreek de taal van uw doelgroep – doe een zoekwoordonderzoek alvorens te schrijven.
  2. Deel informatie die uw lezers nergens anders vinden – los concrete problemen op, geef advies of begeleid moeilijke beslissingen.
  3. Behandel één topic per blogartikel, en ga er diep op in.
  4. Zorg voor een titel die doet watertanden.
  5. Voeg regelmatig nieuwe content toe.
  6. Denk niet alleen in woorden, maar zorg ook voor sprekende foto’s en videomateriaal.
  7. Last but not least: een blog is géén reclameplatform. Ban dus alle commerciële boodschappen.

Contentcreatie en copywriting

contentmarketing scriptura copywritingDenkt u aan contentmarketing? Dan hebt u een contentschrijver nodig. “Euh … Een copywriter dus?” – Niet echt. Een copywriter, in de strikte zin van het woord, schrijft commerciële teksten (advertenties, direct e-mails, landingspagina’s, …). Een contentschrijver leunt dichter aan bij een journalist. Hij of zij schrijft eerder neutrale stukken die de online visibiliteit van uw merk vergroten en op de lange termijn ook de verkoop aanjagen. Bij Scriptura vindt u schrijvers van beide slag.

Return on Investment van contentmarketing

Leuk hoor, ‘contentmarketing’, maar wat brengt het op? Over het algemeen duurt het iets langer vooraleer content rendeert, zeker in vergelijking met online advertentiecampagnes. Uw (blog)pagina’s hebben namelijk tijd nodig om een lucratieve plaats te veroveren in de zoekresultaten. Pas als uw bedrijf mooi bovenaan prijkt voor een aantal relevante zoekwoorden, wordt het ook drukker op uw website.

Contentmarketing zorgt gemiddeld voor
0
keer meer conversies

Meer bezoekers is mooi, meer omzet nog mooier. Wanneer uw leads overtuigd zijn van uw expertise mag u effectief conversies verwachten. Met andere woorden: contentmarketing is een marathon lopen – de finishlijn halen vraagt een stevige inspanning én veel tijd, maar eens bereikt, geniet u jaren van een ‘high’. Uw content blijft namelijk renderen, ook als u slaapt.

Is contentmarketing enkel voor grote merken?

Nee, u hoeft niet over een monsterbudget te beschikken om te scoren met content. Ook met bescheiden middelen kunt u uw online aanwezigheid vergroten. Dat bewijzen de onderstaande voorbeelden.

Schrijftips nodig?

Saai topic?

Will it blend?

Contentmarketing voorbeeld Scriptura
contentmarketing voorbeeld

Scriptura doet aan contentmarketing – uiteraard! Check onze blog. U krijgt er niet alleen schrijftips, maar we verklappen ook hoe onze copywriters sterke titels verzinnen én hoe u ervoor zorgt dat uw tekst hoog scoort.

Ook als uw bedrijf actief is in een – we wikken onze woorden – weinig tot de verbeelding sprekende sector is contentmarketing mogelijk. Dat bewijst Twinfield, een bedrijf dat boekhoudsoftware levert … Inderdaad, boekhoudsoftware!

Dat het niet altijd serieus hoeft te zijn, bewijst deze campagne van Blendtec, een producent van blenders. Naast recepten vind je op hun blog ook de videorubriek ‘Will it blend?’. Een gloednieuwe iPad in de mixer? Waarom ook niet!

Contentmarketing en B2B

Niet alleen consumenten gaan online op zoek naar waardevolle content, ook bedrijven gebruiken het internet als bron van informatie. Zijn uw klanten bedrijven? Dan is contentmarketing ook voor u het overwegen waard. Hou er wel rekening mee dat u voor professionals schrijft. Bedien een zo specifiek mogelijke niche en ga voor diepgang.

B2B-organisaties spenderen gemiddeld
0%
van hun marketingbudget aan content

Van contentstrategie naar contentmarketing

Scriptura Copywriting

  • 01

    Alvorens we beginnen schrijven, zitten we rond de tafel om uw contentstrategie te bepalen. Met andere woorden: wat wil u zoal vertellen aan uw doelgroep?

  • 02

    We doen een gedetailleerd zoekwoordonderzoek en bepalen in samenspraak met u de contentkalender voor de eerste maanden.

  • 03

    De SEO-copywriter sluit zich op in zijn kamertje en komt er pas weer uit wanneer hij een tekst heeft die u omverblaast. Stilte graag …

  • 04

    De eindredacteur komt in beeld. Hij veilt alle taalkundige en inhoudelijk onzuiverheden weg. Pas dan gaat de tekst uw richting uit.

Contacteer ons!


U gaat ervoor? Dan springen wij enthousiast mee op de kar. Wij zorgen voor een uitgewerkte contentstrategie en schrijven teksten die u nóg slimmer doen lijken. Ook als u onze content cooks gewoon eens van dichtbij wil zien, is een mailtje welkom.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp (verplicht)

Uw bericht (verplicht)