Social media: strategie en uitvoering


social media

De online marketeer heeft de rol overgenomen van de klassieke klantendienst. Facebook, Twitter en andere social media zijn ideale kanalen om met klanten in dialoog te treden, hen op de hoogte te houden van promoties en acties én om de ‘voice of the customer’ aan het woord te laten. Daarnaast neemt ook het succes van ‘social selling’ toe – verkopen via de sociale media. Met andere woorden: social media zijn een cruciaal onderdeel van de hedendaagse online marketingstrategie.

Scriptura als social media marketingspecialist

Klinkt uw stem op de sociale media wat flauwtjes? Blijft het oorverdovend stil op uw Facebook bedrijfspagina – zelfs als u een mooie promotie in de aanbieding hebt? Leest uw Twitterfeed als een scheldtirade aan het adres van uw klantendienst? Of blijven uw advertenties op de social media onder de verwachtingen?

Tijd om de hulp in te roepen van ervaren social media-experts. Zij bepalen welke kanalen voor u belangrijk zijn en zetten vervolgens een uitgekiende strategie op papier – meestal een mix van betaalde en organische campagnes. Voor de uitvoering doen we een beroep op onze knappe copywriters die van ‘kort en krachtig’ hun handelsmerk hebben gemaakt.

Welke social media
zijn geschikt voor uw bedrijf?

Facebook

Nog steeds het populairste kanaal, ondanks dalende cijfers. Zowel B2B als B2C-gericht. Adverteren is relatief goedkoop.

Twitter

Microblogsite geschikt om content te verspreiden en korte, gerichte boodschappen te delen. Ideale consersation starter.

Google+

In ons land verre van populair (weggespeeld door Facebook). Toch belangrijk voor Google als rankingfactor.

LinkedIn

Werknemers en bedrijven bereiken? Dan is LinkedIn het ideale kanaal. Uitgebreide adverteermogelijkheden.

Pinterest

Online prikbord om (creatieve) ideeën te verspreiden. Heel doeltreffend kanaal voor bepaalde blogs. Erg visueel.

Instagram

Heel doeltreffend om foto’s te verspreiden (integratie met Facebook). Ideaal om producten in de kijker te zetten.

Foursquare

Consumenten laten weten waar ze zijn en maken zo (bewust of onbewust) reclame voor uw bedrijf.

YouTube

Videogigant van Google. Hét grootste kanaal om video’s en reclameboodschappen te verspreiden .

Yelp

Yelp verzamelt klantreviews van lokale bedrijven en dat wereldwijd. Kan een zaak maken of kraken.

De social media copywriter

Zeg het eens in 140 tekens … Onze copywriters hebben van die Twitter-regel hun sterkte gemaakt. Op de sociale media geldt namelijk: hoe minder woorden, hoe sterker de boodschap. Alleen heeft niet iedereen het talent om met een handvol woorden een hele wereld op te roepen. Alleen al daarvoor is een copywriter goud waard.

Sociale media universalia …
social media

Omgaan met ontevreden klanten

Vroeger konden bedrijven kritische uitlatingen aan hun adres nog wel eens negeren, waarna de storm meestal vanzelf ging liggen. In het social media-tijdperk is dat niet meer mogelijk. Ontevreden klanten spuwen hun gal het liefst in alle richtingen tegelijk. Daar gepast op reageren is een kunst die ervaring vereist. Pakt u het verkeerd aan? Dan is de geleden imagoschade meestal niet te overzien.

Adverteren op social media

De meeste social mediaplatformen bieden uitgebreide adverteermogelijkheden voor bedrijven. Met uitzondering van LinkedIn zijn de meeste trouwens een pak goedkoper dan wat Google AdWords aanrekent. En omdat social media zo populair zijn, bereikt u precies de doelgroep die u voor ogen hebt.


social media advertising
social media monitoring

Social media monitoring

Wat zeggen uw klanten online over uw producten of diensten? En wie is er op zoek naar een product of dienst dat u aanbiedt? Analyseer de trends en identificeer mogelijk nieuwe klanten via social media monitoring of social listening. Koppel daaraan een sterk CRM-platform en uw salesteam krijgt de leads op een schoteltje.

Van page tot post

Scriptura Copywriting

  • 01

    De resultaten van al uw inspanningen op de sociale media laten op zich wachten? Tijd om Scriptura te contacteren. We beginnen met een uitgebreide analyse.

  • 02

    Nu we uw business kennen, is het tijd om de strategie te bepalen. Welke kanalen? Welke content? Welk budget? Welke tone of voice? In deze fase bekogelen wij u met vragen.

  • 03

    We stellen een social media-kalender op zodat u precies weet wat er de komende maanden zoal op uw Facebookpagina zal verschijnen.

  • 04

    De eerste berichten worden gepost, we monitoren indien gewenst de reacties en gaan actief op zoek naar mogelijke leads.

Contacteer ons


U bent op zoek naar een social mediaspecialist? U wil de visibiliteit van uw bedrijf op Facebook, Twitter, LinkedIn vergroten? Of u bent net gestart en kan wel wat social media-advies gebruiken? Redenen genoeg om ons te contacteren.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp (verplicht)

Uw bericht (verplicht)